Friday, July 4, 2008

Genuine Kangaroo Scrotum

Hah? Scrotum kangaroo pon bleh buat souvenir ker?Heheheee...itulah ayat yang mula-mula terpacul dari mulut aku. Semalam aku menjadi tourist guide sambilan. Pelanggan aku adalah Prof. Razak and his student dari Indonesia. Destinasi pilihan? Tentulah Surfer's Paradise kat Gold Coast. Kami bertolak awal pagi kerana ingin singgah bergambar dibeberapa tempat menarik sepanjang jalan ke Gold Coast.
Kesan peninggalan tapak kaki pertama oleh pelanggan aku sepanjang menyusur lebuhraya 4 lorong yang tak bertol adalah di Dreamworld, Gold Coast. Sebuah taman tema yang boleh dikatakan antara yang tersohor didunia selepas Disneyland. Selepas mengabdikan beberapa kenangan dalam kotak gambar berdigital, aku membawa pelanggan aku utk melawat salah satu pusat membeli-belah yang agak terkenal di Gold Coast which is Harbour Town. Pusat beli-belah yang menawarkan pelbagai barangan menarik pada harga yang agak murah dan berpatutan. Selesai sudah menghabiskan beberapa puluh dolar disini, aku terus memandu gondola perkasa empat beroda menghala kearah destinasi terakhir kami, Surfer's Paradise. Disana, Prof. Razak dan studentnye membeli beberapa barangan cenderahati utk dibawa pulang ke Malaysia. Kat sinilah aku terjumpa scrotum kangaroo yg dibuat cenderahati. Menarik. Boleh buat kantung untuk menyimpan wang timah. Heheheee...
Selepas puas membeli, aku bawak pelanggan terus menuju ke destinasi utama. Kawasan pantai yang sangat bersih. Pasir putih menghiasi sepanjang persisiran pantai membuatkan aku terpukau. Lebih memukaukan lagi biler terlihat banyak ikan-ikan duyung yang bergelimpangan menjemurkan diri dibawah simbahan cahaya matahari yang terik. Pelbagai warna serta bentuk sisik ikan duyung tu....yang tak bersisik pon ader...kekekekeke.. Ape-apepon, harapan aku agar pelanggan aku berpuas hati atas aktiviti-aktiviti yang telah diaturkan oleh aku dan rakan kongsi aku, Hezmee..ngeh ngeh ngeh..


Nota kaki cagu: Gambar 1st tu is Prof. Razak with his student Mr. Eddi Erwan. Gambar 2nd tu kat pintu masuk Dreamworld, gambar 3rd is kantung telur peranakan (scrotum) kangaroo and gambar terakhir is penulis with Prof. Razak at Surfers Paradise beach. Enjoy!!

No comments: