Monday, September 14, 2009

Rezeki Ramadhan

Salam pembaca budiman. Ramadhan kali ini sedikit sebanyak membuka pintu rezeki bagi penulis sekeluarga. Seperti kelaziman tahun-tahun yang lalu, tatkala tiba waktu Ramadhan, penulis sekeluarga pasti sibuk menerima tempahan biskut-biskut raya dari kalangan teman-teman seperjuangan disini. Tahun ini, tidak terkecuali. Tempahan bukan hanya datang dari kariah Brisbane malah sudah mula tersebar ke kariah Toowoomba, Gold Coast dan Perth. Bagi tempahan diluar Queensland seperti di Perth, biskut raya akan dibungkus rapi sebelum di pos melalui mel udara.

Biskut Almond London

Biskut Tat Nenas
Penghantaran pertama tempahan.. bakinya nextweek.

Alhamdulillah, tempahan saban tahun makin meningkat lebih-lebih lagi bagi mereka yang pernah melanggan sebelum ini, biskut yang ditempah melebihi 4-5 bekas bagi seorang pelanggan. Syukur atas kurniaan Ilahi. Kepada semua yang telah menempah, terima kasih daun keladi diucapkan. Tahun depan tak pasti lagi menjual atau tidak kerana penulis sekeluarga sudah tidak sanggup lagi beraya 3 tahun berturut-turut di perantauan. Dapat pulang dalam beberapa hari sudah memadai. Hehehheee...

Nota kaki: Biskut raya yang dijual adalah seperti biskut tat nenas, almond london dan biskut cornflakes bermadu jer..Tak banyak jenis pun. Hehehehee..

No comments: