Sunday, November 28, 2010

Garage Sale at 18A Skinner Street

Salam pembaca budiman. Selalunya aktiviti bagi kebanyakan kami warga Malaysia dikampus Gatton ini pada setiap hujung minggu adalah dengan pergi mengunjungirumah yang ada jualan 'garage sale'. Aktiviti ini menjadi lebih menarik pada ketika ini kerana kebanyakan penduduk-penduduk disini ingin menjual barang-barangan yang sudah tidak diperlukan dengan harga yang murah dek kerana hampirnya perayaan hari natal. Apa yang menarik, boleh dikatakan hampir 80% dari barang jualan adalah berasaskan barangan mainan yang sudah tidak diperlukan tetapi masih tampak baru jika dibersihkan semula. Barangan ini mendominasi kebanyakan rumah yang menjual kerana anak-anak mereka sudah pasti akan mendapat barangan permainan yang baru pada krismas nanti.

Antara barangan mainan

Yo dan abg Abu tgh siapkan tanda

Ironinya, pagi Sabtu semalam, kami pula yang mengadakan 'garage sale'. Bertempat diruang letak kereta teratak penulis, kami warga Malaysia dan Indonesia di kampus Gatton ini bersepakat menganjurkan jualan tersebut. Idea ini dicetuskan oleh Abg Abu yang ingin menjualkan barangan-barangan yang sudah tidak perlukan lagi kerana ingin pulang ke Malaysia setelah isterinya kak Faizah tamat pengajian Master disini. Memandangkan barangan beliau yang tidak banyak, jadinya kami semua bersetuju untuk turut sama menjual barangan-barangan kami yang sudah tidak diperlukan.

Antara barangan outdoor

Peti ais mini dan tv

Seronok juga buat garage sale ni apabila pengunjung tak putus tiba sejak awal pagi lagi. Syukur kebanyakan barang-barang yang besar seperti kotak television dan peti ais mini warga Gatton yang lain habis kesemuanya dibeli. Barangan yang tinggal insyaAllah akan dijual mungkin pada jualan garage sale akan datang apabila penulis sudah tamat menyerahkan tesis. InsyaAllah...hehehee

No comments: