Wednesday, October 15, 2008

"Hujan emas dinegara org, baik lagi hujan batu dinegara sendiri"

Salam pembaca budiman. Mungkin pepatah diatas tidak asing buat kita semua. Disogokkan dalam pemikiran kita semua sejak belum akhil baligh lagi. Apa maksudnya? Walaupun sumber rezeki melimpah ruah ditempat asing, namun tempat tumpahnya darah jugalah yang terbaik walaupun hidup serba serbi kesempitan (terjemahan mengikut pemahaman penulis). Tapi apa yg ingin dihidangkan pd pembaca budiman semua bukanlah mengenai rezeki yg diterima, tapi intisari tulisan kali ini berkisar hujan batu. Bagaimana sekiranya pepatah diatas lain bunyinya? "Hujan batu dinegara orang, hujan ribut petir dinegara sendiri'..hehehheee..inilah pengalaman yg aku alami hari ini.

Perhatikan bebola putih atas rumput tu-ketulan ais hujan

Close-up foto yg termampu aku ambil..nak pegi lagi dekat masih hujan

Lewat dinihari ketika memandu gondola perkasa beroda empat pulang dari lab, kawasan tpt aku diami dihujani hujan batu. Tapi nasib baiklah hujan batu kali ni agak kecil berbanding di kawasan-kawasan sekitarnya yg mana menerima tujahan air batu dari langit yg sebesar bola golf. Selalunya, berita malam berikutnya akan memaparkan kerosakan harta benda akibat fenomena alam ni. Nasib baiklah hujan batu dikawasan aku ni sebesar biji guli, dan nasib baiklah fenomena ini berlaku sejurus aku selesai parking kereta dibawah teduhan konkrit dirumah aku. Kalu tak, pastinya cermin kereta aku retak seribu. Hehehehee..duit tu!!

1 comment:

ellyWong said...

hohoho...betul2.. kena jimat. nak kena beli buku baby.. baju baby.. lampin baby.. dan semua baby laaa.. hehehe...