Thursday, October 2, 2008

Aidilfitri dibumi Brisbane

Alhamdulillah, syukur kehadrat Ilahi kerana atas segala dzat-dzat kurniaan-Nya, maka sekali lagi kita semua dapat menjalani ibadah puasa dengan jayanya. InsyaAllah. Syawal tahun ini agak meriah bagi diri aku walaupon terpaksa bergegas masuk kedalam makmal untuk mendapatkan result eksperimen aku hari sebelumnya. Syukur sekali lagi kerana the result came out very unexpectedly beautiful for amateur researcher mcm aku ni. Hehehehe..Anyway, setelah selesai solat raya dipadang berdekatan kampus utama UQ di St. Lucia, Brisbane, aku mengikuti rombongan kenalan-kenalan yg lain pergi memenuhi jemputan rumah terbuka yg dianjurkan oleh mereka yg berkeluarga. Menu yg dihidangkan sangatlah menyelerakan. Nasi himpit bersama rendang, biskut raya, soto, nasi dagang, nasi ayam, nasi tomato, bihun sup, satay, serta laksa lemak tradisi pantai timur menjadi mangsa kantung perut aku yg sememangnya lapar dikala itu.

Imam solat sunat Aidilfitri
Antara ratusan jemaah yg hadir

Antara warga Malaysia dibumi Brisbane

Baju kurung dan baju Melayu tetap menjadi pilihan dipagi Syawal
Memenuhi jemputan rumah terbuka Brader Nazir (Baju Melayu hijau muda)Antara juadah dipagi Syawal

Terima kasih diucapkan buat tuan rumah yang sudi menjamu selera kami semua. Hilanglah sedikit rasa kerinduan pd keluarga diTanah Melayu tatkala melihat kemeriahan sambutan Aidilfitri kali ini. Selamat hari raya semua...

No comments: