Monday, August 11, 2008

Ekka 2008

Kelmarin, Sabtu bersamaan 9 Ogos, aku pergi melawat kawan-kawan kat Brisbane. Kitaorg punyer aktiviti weekend tu is to go to Ekka Festival. It's a annual festival organised by Queensland Gov. Festival yg bertemakan hiburan keluarga serta animal and agriculture show. Kalu kat Mesia tu ala-ala MAHA yg diadakan setiap 2 tahun skali kat Serdang. Tapi perbezaan festival ini dgn MAHA is that, besides exhibition it's also have funfair..mcm2 jenis permainan ada. Kat sini Ekka bertujuan mendedahkan produk2 pedalaman kat org2 bandar..Maner penah org2 bandar ni dpt tgk lembu, kuda, kambing etc. secara live..so kat festival ni lah diaorg nak bawak anak2 diaorg utk kenalkan ini rupa ayam..bukan ayam yg diaorg ingat mcm KFC tu..rangup dan spicy. Hehehee...

Antara games yg ada kat Ekka


Member sekapal


Festival ini mmg ditunggu-tunggu oleh warga kota metropolitan mcm Brisbane ni utk berhibur bersama keluarga serta menghabiskan duit beli showbags yg bermacam isinya. Aku pon tak ketinggalan membeli 2-3 barang-barang utk menyedapkan hati tgk kwn2 lain yg agak tak keruan shopping showbag ni. Heheheheh..adoii.

2 comments:

feeza_nwa said...

kenapa dalam gambar kau nampak tinggi? and ko nampak dah sikit berisi ker baju yang ko pakai tu yang membuatkan ko nampak berisi and tinggi? agak bercelaru pikiran aku ni...

ANjaS ASmaRa said...

Suma salah..yg betul is that poket aku makin tak berisi skg ni..hehehehe..mau isi ka? aku bleh bg nombor akaun aku..kekekeke..sushah-sushah jer..hehehhehee