Friday, September 12, 2008

Good bye Winter..Welcome Spring!!

Salam pembaca budiman, akhirnya setelah 3 bulan badan diselubungi kain-kain tebal, maka kini segala kekangan-kekangan untuk aktif beraktiviti kembali pasti. Musim bunga yg datang menyinggah sejak 2 minggu yang lalu membawa seribu sinar serta kegembiraan kepada warga bumi gersang ini. Setiap makhluk mempunyai their own preferences..dan bg aku, musim sejuk membantutkan aku untuk bergerak pantas, membantutkan minda aku untuk ligat berputar dan yg agak paling tidak aku gemari tentang kehidupan dimusim sejuk ini adalah kerana ianya membantutkan aku untuk mengizinkan limpahan mentari pagi menelusuri iris mata aku ni...dalam ertikata lain, membuatkan aku malas nak bangun kerana sedap berselubung dgn comforter. Heheheheee....

Rakan penulis yg agak kejakunan melihat bunga tulip bebas bertaburan
Cherry blossom..bunga sakura rupenyer..

Musim bunga memberi kehidupan baru pd alam sekeliling. Musim ini pokok-pokok yang dahulunya agak kaku, kini kian aktif mengeluarkan tunas-tunas serta kudup-kudup bunga yg maha indahnya. Musim ini jugalah membuatkan aku terpegun kerana dlm musim inilah aku dpt melihat bunga-bunga yg sememangnya asing diTanah Melayu. Tetiba lak jadi mat bunga..kekekeke..anyway, musim bunga ini sememangnya indah. Yang tak indahnya..byk betul serangga-serangga kecil yg berterbangan smpi kadang-kadang bercampur menjadi menu bukak puasa aku...chisss!! Huhuhuuu...

5 comments:

Anonymous said...

Anjas, bukan kor dari dulu Mat Bunga ker? hehehhe

Kat rumah lama dulu (Bkt Serdang), kan kor suka bela bunga yang tak ada bunga dalam bekas air mineral yang ada tanah macam jelly tu. Hehhe...

Anyway, nice shot geng. Kalau amek gambar micro, sure lagik gempak geng. Cuba la...

ANjaS ASmaRa said...

Chait, itu mat lain tu..bukan aku..hehehehee..aku ada guna application micro tu bot..tapi aku tak letak kat sini..aku letak dlm Facebook..singgah ler senang2..heheheh

Anonymous said...

Cantik cherry blossom tu, kat M'sia ni kena amik bau Cherry Blossom - Loccitane tu je la. Huhuhu...

rudy bluehikari said...

laa..cherry blossom tuh mmglah sakura dik anjass oittt..

xda simpan n kutip ke petal2 sakura tu? letak dlm buku keringkan. poskan kat mesia bagi kat abang ni ha...

ANjaS ASmaRa said...

Abg Rudy,
Yer ker bang? akakkaaa..maklumlah maner penah tgk bunga sakura live..abg lainler..bleh tgk tiap2 tahun kat Jepun dulu..wokeh, nanti sy gi kutip bunga2 tu simpan dlm buku..nanti sy bawak balik nanti..hehehee..