Thursday, May 7, 2009

Trip to Sydney-Blue Mountain

Salam pembaca budiman, selesai segala urusan di Canberra, penulis bermusafir kembali menuju ke destinasi seterusnya iaitu Sydney. Perjalanan ke destinasi yang ingin dituju hanya mengambil masa selama 2 jam dengan menaiki kereta. Jarak Canberra dengan Sydney dianggarkan sejauh KL ke Ipoh pada perkiraan penulis. Di bantu dengan alat GPS (Global Positioning Satellite), perjalanan yang difikirkan agak susah pada mulanya, menjadi mudah. Penulis bersama ahli rombongan yang lain tiba ke Sydney lewat jam 9 malam. Kami menginap di Malaysian Hall Sydney. Syukur kehadrat Ilahi kerana berpeluang untuk menginap di dewan ini yang menawarkan harga penginapan yang sangat-sangat murah kepada warga Malaysia yang berkunjung kesini. 

Semasa perjalanan
Three Sister
Three Sister dari perspektif dekat

Destinasi pertama di Sydney pada keesokan harinya adalah untuk mengunjungi kawasan pelancongan tanah tinggi Blue Mountain yang mana terdapat struktur batuan gunung yang indah. Struktur batuan ini dikenali sebagai '3 beradik perempuan' setelah diterjemahkan mengikut kamus dewan bahasa tabib haiwan muka surat ke 312, perenggan ke-10. Hehehehe. Perjalanan ke lokasi pilihan ini hanya mengambil masa selama 1 jam dengan memandu. Mujur kami tiba awal ke tempat tersebut kerana apabila waktu menjangkau 10 pagi, lokasi tersebut sesak dengan bas-bas pelancongan serta kenderaan persendirian yang ingin sama menikmati keindahan kawasan pergunungan tersebut. 

Diatas ini disertakan beberapa kepingan gambar untuk tatapan bersama. Untuk melihat lebih banyak foto, sila kunjungi laman ini http://th11.wordpress.com/ 

No comments: